Treceți la conținutul principal

Uuu-ciu-ciu! Vine trenul!!!

     Dar nu orice fel de tren! Este un tren care are în fiecare vagon câte o zi din săptămână! Și nici nu trebuie să ne ferim din calea lui! Dimpotrivă, ar fi bine să îl întâmpinăm în fiecare zi și să facem câte o călătorie cu ajutorul său. Acest trenuleț e oarecum magic. El ne poate ajuta să învățăm multe lucruri frumoase, dar care uneori necesită mai mult efort și pot părea de neînțeles. Spre exemplu, zilele săptămânii. Imaginați-vă că ați avea acest trenuleț pe perete și că este luni. După ce vă treziți, îl luați pe micuțul vostru într-o scurtă călătorie. „Vă urcați” împreună în vagonul care transportă prima zi a săptămânii, Luni. Înainte de a vă urca trebuie să aveți un bilet. Biletul constă într-un cartonaș pe care scrie „Luni” și pe care copilul îl va lipi (cu Velcro) acolo unde pe vagon scrie deja „Luni” (un exercițiu de potrivire a cuvintelor). Odată ce problema biletului a fost rezolvată, trebuie să stabiliți anumite detalii ale călătoriei. Cum ar fi: cum este vremea afară (oare e soare sau plouă), unde mergem (la grădi, în parc, la magazin), cine merge (copilul, mama, jucăria preferată). Pentru fiecare dintre aceste detalii va fi nevoie de poze, astfel încât copilul să le poată lipi pe vagon. Și în fiecare zi călătoria continuă... Marți ne putem aminti cum a fost călătoria de Luni (pentru că toate detaliile rămân acolo până duminică). Ne uităm pe vagonul „Luni” și vedem că a fost soare și ne-am plimbat prin parc. Călătorind în fiecare zi vom reuși să învățăm zilele săptămânii, să înțelegem ordinea lor  și ordinea evenimentelor din viața noastră și vom învăța să povestim. Și mai ales, vom învăța că dacă e vineri înseamnă  că ne așteaptă două zile de relaxare pentru că vine sfârșitul de săptămână (pe care toți îl dorim să fie cât toată săptămâna, nu-i așa? :D).


 










      Puteți printa trenulețul la mărime A4 sau A5. Laminați foile și le lipiți pe perete, astfel încât copilul să ajungă la el. Printați și cartonașele pentru zilele săptămânii și cele pentru vreme și laminați-le. Folosiși Velcro pentru a le lipi pe trenuleț (Velcro este ariciul acela care se găsește pe încălțămintea copiilor; trebuie să fie dublu adeziv, adică să aibă lipici pe spate; se găsește la mercerie).

Vremea

  Am pus cartonașele cu zilele săptămânii atât pentru trenulețul printat pe A4, cât și pentru cel printat pe A5. 

Zilele săptămânii mărime A5


Zilele săptămânii mărime A4




        Călătorii cât mai plăcute și mai distractive vă doresc să aveți!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen