Treceți la conținutul principal

Ne jucăm de-a potrivirea



Episodul 2: litere

            Să continuăm joaca noastră și să potrivim litere! Ce materiale sunt necesare? Păi, e nevoie de cartonașe făcute din fișele de mai jos (printați fiecare fișă, o laminați și apoi decupați), clești pentru rufe și un marker. Cleștii de rufe e bine să fie din lemn. Pe fiecare cleștișor veți scrie cu markerul câte o literă din alfabet (va fi nevoie de mai multe seturi de clești pentru că va trebui să faceți dubluri literelor).
            Ce are de făcut copilul? Sarcina lui este să potrivească literele, adică să prindă de cartonaș cleștii astfel încât literele de pe clești să fie aceleași cu literele de pe cartonaș. Pentru a putea face acest exercițiu, copilul trebuie să fi trecut prin prima fază a potrivirii: potrivirea literelor una câte una (exemplu: două cartonașe identice cu litera A, unul este pus pe masa de lucru, iar celălalt i se înmânează copilului spre a-l potrivi cu cel de pe masă). Vă prezint mai jos cam cum ar arăta după ce copilul potrivește literele:



Acest joc oferă copilului ocazia de a-și forma atenția la detalii (literele sunt mici ca mărime și apropiate unele de altele), de a învăța literele (îi puteți spune fiecare din litere și el să repete), dar în același timp îi dezvoltă copilului motricitatea fină (prin faptul că trebuie să apese pe clești pentru a-i deschide) și coordonarea mână-ochi (prin faptul că literele sunt apropiate și el trebuie să își coordoneze mișcările mâinii astfel încât să pună fiecare clește la locul lui). Astfel că putem lucra pe mai multe planuri într-o singură activitate.
Spor la joacă!


 PS: Cineva m-a întrebat dacă  copilul nu se poate răni cu cleștii, să își prindă degetele ... Din experiența mea vă pot spune că copiii sunt chiar încântați de lucrul cu cleștii de rufe tocmai pentru că îi manipulează (nu doar arată cu degetul cum fac în general în terapie). Și, în plus, în situația în care îți v-a prinde un deget în cleștișor, copilul va avea un feed-back primar (un răspuns imediat la acțiunea sa): îl va durea degetul și pe viitor se va feri, va fi mai atent la ceea ce face!


Obiecte din casă
Dulciuri
Animăluțe
Mijloace de transport
 




        

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen