Treceți la conținutul principal

Ghiduri privind incluziunea școlară a copiilor cu CES

În navigările mele prin „oceanul” numit internet găsesc mereu materiale interesante. Zilele trecute căutam informații privind incluziunea școlară a copiilor cu CES, dat fiind faptul că susțin o  serie de cursuri pentru cadrele didactice de la noi din țară. E adevărat că sistemul nostru de învățământ este unu rigid și deloc pregătit pentru copiii cu diferite tulburări. Însă de când am început să țin cursurile privind incluziunea școlară a copiilor cu CES am întâlnit oameni care, deși fac parte din acest sistem, chiar pun suflet în ceea ce fac și chiar își doresc să contribuie la schimbare și să îi ajute pe copiii cu CES.

Se pare că lipsește informația. Cadrele didactice nu știu nici ce înseamnă foarte bine diferite tulburări și nici nu știu ce să facă. Iar a cere ajutorul este uneori foarte greu.

Am dat peste o serie de ghiduri ale educației incluzive, elaborate înn Chișinău. La noi nu am găsit ceva de genul acesta. Urmează să public un minighid împreună cu colega mea, dar încă lucrăm la el. Între timp vă las link-urile către materialele moldovenești. Mie mi s-au părut bine realizate și cu suficientă informație. Sper să vă fie de folos.

PS: Aștept să îmi scrieți dacă aveți nevoie de informații, dacă aveți cazuri în clasă unde sunteți în impas sau dacă aveți sugestii.

Educație incluzivă - ghid metodologic pentru instituțiile de învățământ primar și secundar

Educație incluzivă - vol 1

Educație incluzivă - vol 2

Educație incluzivă - vol 3

Adaptări curriculare și evaluarea progresului școlar în contextul educației incluzive

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Cum să îi oferim copilului iubirea de care are nevoie

Părinții sunt capabili să facă totul pentru copiii lor. Iubirea lor față de copii determină acea legătură puternică dintre ei și îi face pe părinți capabili de orice sacrificiu atunci când vine vorba de copilul său. Părinții simt atât de multă iubire pentru copiii lor. Însă uneori copiii pot percepe distorsionat acest lucru, în ciuda eforturilor pe care părinții le depun ca lor să nu le lipsească nimic. Uneori copiii pot interpreta eronat anumite gesturi sau acțiuni ale părinților și își pot schimba comportamentul (în sens negativ). În astfel de momente părinții devin confuzi. Ei se întreabă ce se întâmplă cu copilul lor, de ce  nu reușesc să se înțeleagă dacă ei fac totul pentru copil și îi oferă tot ce are nevoie. Răspunsul ar putea fi acela că părintele și copilul au moduri diferite de a comunica, au limbaje de iubire diferite. Fiecare persoană are un rezervor emoțional. Acesta se umple prin momentele și gesturile prin care cei din jur ne oferă iubirea necondiționată. Pri

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,