Treceți la conținutul principal

Conferința Internațională despre Autism

      La finalul lunii octombrie anul acesta, la București se va organiza prima ediție a Conferinței Internaționale pe tema Autismului. Evenimentul este organizat de Asociația AITA.

     Vor fi trei zile pline în care numeorși lectori români și străini vor vorbi pe diverse teme legate de viața și nevoile persoanelor cu autism. Este un eveniment important, cu multe informații utile de care pot beneficia specialiștii din domeniu, dar mai ales părinții copiilor cu autism.

Printre temele ce se vor discuta se numără: 
  • „Susținerea și dezvoltarea atenției și a comunicării la copiii cu tulburari din spectrul autist” - Gina Davies
  • „Terapii validate științific - alternative la terapia ABA” - Daniela Gavankar
  • „Cum transformăm limbajul repetitiv, nefuncțional într-unul funcțional?” - Alexandra Comarniceanu, Oana Boloc
  • „Dezvoltarea abilităților de joc la copilul cu autism” - Gabriela Vilhelmsen
  • „13 ani cu autism. Provocări ale vieții de familie când copilul are autism.” - Ramona Stanciu
  • „Importanța educației senzoriale și psihomotrice în formarea și dezvoltarea aptitudinilor de șscolaritate la copilul cu TSA” - Antonela Samson, Răzvan Danciu
  • „Abordarea fraților copiilor cu autism” - Ionel Mocanu
Acesta este site-ul conferinței unde găsiți toate detaliile legate de lectori, program, inscriere: https://www.iacb.ro/ro/program-iacb-2017

Eu vă aștept în a doua zi a conferinței să discutăm despre „Importanța educației sexuale la persoana cu TSA”.  Un subiect care trebuie abordat în funcție de nevoile copilului și necesită o atenție deosebită. 

Sexualiatea este un aspect natural al persoanei umane. Instinctul sexual devine activ în special la pubertate și adolescență la fiecare persoană, indiferent de rasă, gen, educație, dizabilitate, clasă socială.
Subiectul sexualității la persoanele cu TSA este unul dificil de abordat în special datorită prejudecăților existente. De multe ori copilul este confuz și nu înțelege ce se întâmplă cu corpul lui. Lipsa informațiilor adecvate îl determină pe copil (puber sau adolescent) să își manifeste instinctul sexual fără a ține seama de regulile sociale, fapt ce îl afectează foarte mult din punct de vedere al incluziunii sociale.
Educația este cheia promovării unui comportament sănătos și bazat pe respect reciproc, indiferent de dizabilitate.
Ne vedem la conferință! 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Cum să îi oferim copilului iubirea de care are nevoie

Părinții sunt capabili să facă totul pentru copiii lor. Iubirea lor față de copii determină acea legătură puternică dintre ei și îi face pe părinți capabili de orice sacrificiu atunci când vine vorba de copilul său. Părinții simt atât de multă iubire pentru copiii lor. Însă uneori copiii pot percepe distorsionat acest lucru, în ciuda eforturilor pe care părinții le depun ca lor să nu le lipsească nimic. Uneori copiii pot interpreta eronat anumite gesturi sau acțiuni ale părinților și își pot schimba comportamentul (în sens negativ). În astfel de momente părinții devin confuzi. Ei se întreabă ce se întâmplă cu copilul lor, de ce  nu reușesc să se înțeleagă dacă ei fac totul pentru copil și îi oferă tot ce are nevoie. Răspunsul ar putea fi acela că părintele și copilul au moduri diferite de a comunica, au limbaje de iubire diferite. Fiecare persoană are un rezervor emoțional. Acesta se umple prin momentele și gesturile prin care cei din jur ne oferă iubirea necondiționată. Pri

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,