Treceți la conținutul principal

Autismul și instinctul sexual

 „Copilul are 10 și nu se pune problema că se masturbează! El doar se stimulează.”

Da, se stimulează. Doar că această stimulare este de natură sexuală.
Ne vine greu să credem că un copil poate să manifeste prin comportamentul lui impulsul sexual.
Însă realitatea este simplă. Impulsul sexual se manifestă de timpuriu. Corpul uman trece printr-o serie de etape, indiferent de nivelul de dezvoltarea intelectuală. Funcția principală a impulsului sexual este de a asigura continuitatea speciei și este independentă de educație, inteligență, tulburare de dezvoltare.
Toți copiii vor experimenta la un moment dat diferite senzații în corpul lor. Toți copiii se vor atinge în zonele intime (chiar și de la vârste foarte mici). Toți copiii se vor masturba la un moment dat. Unii o vor face la vârsta de 5 ani, iar alții la vârsta de 14 ani. Dar o vor face. Și e normal și în regulă să facă asta.
Problema care apare în cazul copilului cu autism este că regulile sociale sunt mult mai greu de înțeles pentru el. Și multe mai ușor alunecă în aria senzorială, în acțiuni și activități care să îi ofere un anumit nivel de stimulare senzorială. Atingerile zonelor intime oferă tot o stimulare senzorială. Care este foarte puternică și foarte plăcută.
Din acest motiv apar situațiile jenante și momentele în care nu știm ce să facem, nici părinții, nici terapeuții. Situații care arată cam așa: copilul de 5 ani se pune pe burtă și începe să se frece de covor sau adolescentul de 14 ani stă în bancă la școală, își bagă mâna în pantaloni și se atinge în zona intimă în văzul tuturor.
Ce însemană pubertatea? Ce facem atunci? De ce apar comportamentele acestea? De ce trebuie să ne pregătim pentru pubertate?
Dacă și tu ai aceste întrebări și își dorești claritate și îți dorești să știi ce poți face pentru a-l ajuta pe copilul tău sau pe copiii cu care lucrezi, te aștept în programul de educație sexuală EERS.

Trimite-mi un mesaj pe whatsapp 0728.704.324.





#educatiesexualainautism
#alinamirelacraiu

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Cum să îi oferim copilului iubirea de care are nevoie

Părinții sunt capabili să facă totul pentru copiii lor. Iubirea lor față de copii determină acea legătură puternică dintre ei și îi face pe părinți capabili de orice sacrificiu atunci când vine vorba de copilul său. Părinții simt atât de multă iubire pentru copiii lor. Însă uneori copiii pot percepe distorsionat acest lucru, în ciuda eforturilor pe care părinții le depun ca lor să nu le lipsească nimic. Uneori copiii pot interpreta eronat anumite gesturi sau acțiuni ale părinților și își pot schimba comportamentul (în sens negativ). În astfel de momente părinții devin confuzi. Ei se întreabă ce se întâmplă cu copilul lor, de ce  nu reușesc să se înțeleagă dacă ei fac totul pentru copil și îi oferă tot ce are nevoie. Răspunsul ar putea fi acela că părintele și copilul au moduri diferite de a comunica, au limbaje de iubire diferite. Fiecare persoană are un rezervor emoțional. Acesta se umple prin momentele și gesturile prin care cei din jur ne oferă iubirea necondiționată. Pri

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,