Atunci când copilul autist are un comportament problematic și vrem să îl schimbăm, se pune întrebarea ce putem face? Ce putem face să nu mai lovească? Ce putem face să nu se mai atingă în zonele intime când este în public? Ce putem face să nu mai atingă pe toată lumea? etc
Ca să putem răspunde la această întrebare este necesar să știm cu claritate care este motivul pentru care copilul/adolescentul face asta. Adică de ce lovește, de ce se atinge în zonele intime, de ce îmbrățișează pe toată lumea... Doar după ce cunoștem motivul vom putea alege o metodă de intervenție.
Analiza funcțională a comportamentului este procesul prin care determinăm funcția unui comportament și apoi metoda de intervenție.
Ce presupune analiza funcțională a comportamentului sau ABC-ul comportamental?
ABC-ul comportamental presupune notarea informațiilor cu privire la comportamentul problematic:
- notarea comportamentului respectiv
- notarea antecedentului (acel sau acele lucruri care se întâmplă/au loc înainte de apariția comportamentului problematic)
- notarea consecinței (acel sau acele lucruri care au loc după apariția comportamentului problematic)
- locul/activitatea în care apare comportamentul problematic.
Aveți mai jos un tabel de colectare de date pe care îl puteți folosi în analiza funcțională a comportamentului copilului/adolescentului autist.
Apasă pe link pentru a descărca Tabel colectare date comportament.
Voi reveni cu informații despre funcțiile comportamentului și despre metode de intervenție.
Spor!
Alina C.
Comentarii
Trimiteți un comentariu