Treceți la conținutul principal

Analiza funcțională a comportamentului

 Atunci când copilul autist are un comportament problematic și vrem să îl schimbăm, se pune întrebarea ce putem face? Ce putem face să nu mai lovească? Ce putem face să nu se mai atingă în zonele intime când este în public? Ce putem face să nu mai atingă pe toată lumea? etc


Ca să putem răspunde la această întrebare este necesar să știm cu claritate care este motivul pentru care copilul/adolescentul face asta. Adică de ce lovește, de ce se atinge în zonele intime, de ce îmbrățișează pe toată lumea... Doar după ce cunoștem motivul vom putea alege o metodă de intervenție.


Analiza funcțională a comportamentului este procesul prin care determinăm funcția unui comportament și apoi metoda de intervenție. 


            Ce presupune analiza funcțională a comportamentului sau ABC-ul comportamental? 


ABC-ul comportamental presupune notarea informațiilor cu privire la comportamentul problematic:

- notarea comportamentului respectiv

- notarea antecedentului (acel sau acele lucruri care se întâmplă/au loc înainte de apariția comportamentului problematic)

- notarea consecinței (acel sau acele lucruri care au loc după apariția comportamentului problematic)

- locul/activitatea în care apare comportamentul problematic.


Aveți mai jos un tabel de colectare de date pe care îl puteți folosi în analiza funcțională a comportamentului copilului/adolescentului autist.




Apasă pe link pentru a descărca Tabel colectare date comportament.


Voi reveni cu informații despre funcțiile comportamentului și despre metode de intervenție.


Spor!


Alina C.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Cum să îi oferim copilului iubirea de care are nevoie

Părinții sunt capabili să facă totul pentru copiii lor. Iubirea lor față de copii determină acea legătură puternică dintre ei și îi face pe părinți capabili de orice sacrificiu atunci când vine vorba de copilul său. Părinții simt atât de multă iubire pentru copiii lor. Însă uneori copiii pot percepe distorsionat acest lucru, în ciuda eforturilor pe care părinții le depun ca lor să nu le lipsească nimic. Uneori copiii pot interpreta eronat anumite gesturi sau acțiuni ale părinților și își pot schimba comportamentul (în sens negativ). În astfel de momente părinții devin confuzi. Ei se întreabă ce se întâmplă cu copilul lor, de ce  nu reușesc să se înțeleagă dacă ei fac totul pentru copil și îi oferă tot ce are nevoie. Răspunsul ar putea fi acela că părintele și copilul au moduri diferite de a comunica, au limbaje de iubire diferite. Fiecare persoană are un rezervor emoțional. Acesta se umple prin momentele și gesturile prin care cei din jur ne oferă iubirea necondiționată. Pri

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,