Treceți la conținutul principal

De ce nu este de ajutor sa îl ții pe copilul cu autism cu forța și să îi tai unghiile?


Tăiatul unghiilor este de multe ori un chin pentru un părinte de copil autist. Țipete, urlete, încercarea de a scăpa.

Copilul cu autism poate avea multiple sensibilități la nivel senzorial. De aceea se poate să nu accepte forfecuța sau unghiera.

Pe de altă parte se poate să ii fie foarte frică să îi fie tăiate degetele, iar faptul că cineva ii spune “Nu-ți fac nimic” nu ajută cu absolut nimic.





Dacă vrei să îi tai unghiile copilului tău cu autism schimbă puțin perspectiva. Pune-ti ca obiectiv să tai o unghie pe zi. Atât. Nu toate unghiile în aceeași zi. Una. E suficient. Tu îți dorești ca el să se obișnuiască și să accepte. Iar asta e un obiectiv pe termen lung. Deci necesita răbdare și consecvență. ✅

Pe lângă asta, lasa-l sa atingă, să exploreze instrumentele pe care le folosești (forfecuta, unghiera). Ofera-i un model - taie la tine unghiile ca sa vadă efectul.✅

Poate îți spui că nu ai răbdare și mai bine îl ții și i le tai o dată și gata.

Dar te intreb: pana la ca vârsta te gândești sa îl ții? La 10-12 ani deja e cam greu (nu mai vorbim de 15-16 ani…).🤔

Și te mai întreb ceva: până când ți-ai propus să îi tai tu unghiile? Când crezi că tăiatul unghiilor va deveni treaba lui (copilul tău va crește, va deveni adolescent și apoi adult)?


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Cum să îi oferim copilului iubirea de care are nevoie

Părinții sunt capabili să facă totul pentru copiii lor. Iubirea lor față de copii determină acea legătură puternică dintre ei și îi face pe părinți capabili de orice sacrificiu atunci când vine vorba de copilul său. Părinții simt atât de multă iubire pentru copiii lor. Însă uneori copiii pot percepe distorsionat acest lucru, în ciuda eforturilor pe care părinții le depun ca lor să nu le lipsească nimic. Uneori copiii pot interpreta eronat anumite gesturi sau acțiuni ale părinților și își pot schimba comportamentul (în sens negativ). În astfel de momente părinții devin confuzi. Ei se întreabă ce se întâmplă cu copilul lor, de ce  nu reușesc să se înțeleagă dacă ei fac totul pentru copil și îi oferă tot ce are nevoie. Răspunsul ar putea fi acela că părintele și copilul au moduri diferite de a comunica, au limbaje de iubire diferite. Fiecare persoană are un rezervor emoțional. Acesta se umple prin momentele și gesturile prin care cei din jur ne oferă iubirea necondiționată. Pri

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,