Treceți la conținutul principal

Autismul = copilul cu autism?

Cum îl vedem pe copilul cu autism?
Cum ne raportăm la el? 
Ce valoare de adevăr are ecuaţia:  autismul = copilul cu autism



Vă invit să răspundeţi şi să vedem împreună cum este perceput copilul cu autism. :)

Comentarii

  1. In Romania copilul cu autism este privit in general precum un copil defect "din fabricatie".Nimeni nu se pricepe suficient de bine încat sa faca față unei asemenea provocari.Noi am schimbat 3gradinite.Toata lumea se bătea cu cărămida in piept că totul este sub control insa nu era deloc asa.Noi avem memorie foarte buna si suntem înalt functionali,citim,numaram pana la 200 de la5ani.Insa suntem foarte greu de motivat si foarte greu de stăpânit.Dintre 6educatoare si 2psihoterapeuti care au lucrat cu el- pentru ca l am tot mutat de la Ana la Caiafa pt.ca nu se lucra cu el - o singura educatoare a reusit să ii ajunga la suflet.Si stiti ce se întampla?Doamnele,fiind depaşite de situatie - l-au privit tot timpul ca pe un copil handicapat.Si nu mi se pare normal.Cum sa avanseze copilul daca nu i se acorda credit si incredere in sine? " învatati-l sa ducă gunoiul,sa faca treburi pe langa casa"- mi-a sugerat una dintre psihoterapeute. "Ce bine ca ati mai facut si al2lea copil si el e bine"-mi-a spus una dintre educatoare.Si apogeul : mutat la o gradinita de masă,care se lauda cu integrarea copiilor cu probleme in învățământul de masă -dar doar prin ziare-pentru notorietate- totul ne mergea bine,bine,bine.Am facut cadouri scumpe doamnelor de la învătamantul de masa -nestiind cum trebuie sa le rog sa nu il lase intr-un colț ci sa il integreze cu adevarat intre ceilalti copii.Si totul era bine,bine,bine.Pana cand intr-o zi,am primit un telefon de la educatoare :" haideti doamna dupa el-ca sunt prea multi si el îi strange pe toti de gât.Aduceti-l la gradinita cand sunt mai putini copii prezenti." Dupa acest telefon am clacat.Am mers direct la directoare care spre surprinderea mea- i-a dat dreptate educatoarei.Am vrut sa scriu la ziar.Am renuntat. Asa a fost privit fiul meu de catre şase cadre didactice si doi specialisti.Toti depăşiti de situatie pentru ca altfel nu imi explic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este întradevăr foarte dificil pentru copilul cu autism (şi pentru cei tipici sau supradotaţi) să se adapteze mediului şcolar. De fapt, partea care trebuie să se adapteze este şcoala, cu tot ce înseamnă ea (cadre didactice, materiale, mod de predare etc). Orice copil are nevoie să simtă că este apreciat (nu doar când face performanţă), are nevoie să fie încurajat şi să înveţe că eşecurile sunt doar trepte spre cunoaştere (şi nu tragedii sau lucruri rele). Eu am ţinut anul acesta câteva cursuri pentru cadre didactice prin care să le aduc la cunoştinţă metode şi tehnici care le pot fi de folos în lucrul cu copiii cu autism şi cu cei cu ADHD. Am fost plăcut surprinsă să constat că sunt oameni în sistem care chiar se implică şi pe care nu îi opreşte nici conducerea, nici normele cerute de minister, nici lipsa pregătirii. De la astfel de oameni sistemul se va schimba şi copiii vor avea de câştigat. În timp, e adevărat.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cursuri pentru cadre didactice care au la clasa elevi cu autism

În luna mai 2019 la Constanța vor avea loc două cursuri destinate procesului de incluziune școlară a copiilor cu autism. Cursurile sunt gândite pentru cadrele didactice care au în clasă elevi cu tulburare din spectrul autist. Mai jos găsiți detalii despre fiecare curs în parte, despre tematică și despre cum vă puteți înscrie.


1. „Copiii cu autism și școala de masă. Probleme și soluții”
Cursul se adresează în special cadrelor didactice care au în clasă copii cu TSA. Numărul cazurilor de copii cu astfel de tulburări este din ce în ce mai mare și totodată cresc și dificultățile privind incluziunea școlară a acestor copii.

Scopul cursului este de a familiariza cadrele didactice cu specificul acestor tulburări și, în special, cu soluțiile care pot fi puse în practică astfel încât obiectivele didactice să poată fi atinse.
Teme abordate în cadrul cursului:
- Tulburarea de spectru autist - TSA
- Incluziunea copiilor cu CES
- Comportamente disruptive la clasă/grupă – funcțiile comportamentului
- Cr…

Ghiduri despre autism

Informațiile ne ajută să ne facem ordine în mulțimea de întrebări pe care le avem într-o anumită situație și ne scad gradul de anxietate. Având informațiile necesare știm ce avem de făcut în continuare. Romanian Angel Appeal împreună cu Autism Speaks au publicat în România o serie de broșuri/ghiduri destinate părinților copiilor cu autism, dar și altor persoane cu care copilul intră în contact.
Le-am pus pe toate în această postare, cu ajutorul unei bunici implicată în recuperarea nepoțelului ei. Le puteți descărca dând click pe fiecare titlu în parte.
Rugămintea mea este să dați informația mai departe pentru că în felul acesta îi putem ajuta și pe părinți și pe copii. 
"Cunoasterea apartine umanitatii, informatia trebuie sa circule." Maestrul Pham Xuan Tong

Ghid autism părinți

Ghid autism 
Ghid Asperger și autism înalt funcțional
Ghid autism bunici

Ghid autism comunități școlare

Ghid autism frați și surori

Ghid autism prietenii familiei

Ghid autism - servicii stomatologice

Ghid aut…

Simțul proprioceptiv - activități pentru stimulare

Unii dintre copiii cu tulburări din spectrul autism prezintă și tulburări la nivel senzorial. Dereglările senzoriale pot produce foarte mult stress copilului și stări de anxietate care îngreunează viața de zi cu zi a copilului și a familiei acestuia.
Simțul proprioceptiv este cel care ne oferă informații despre mișcările pe care le facem și despre poziția corpului nostru. Receptorii responsabili se găsesc în mușchi, tendoane, articulații, ligamente, piele.
Atunci când există un dezechilibru la nivelul simțului proprioceptiv (aici aveți un chestionar al tulburărilor senzoriale), copilul poate avea dificultăți în planificarea actelor motorii (ce parte a corpului să folosească pentru a realiza o acțiune), în ceea ce privește presiunea necesară pentru realizarea unei sarcini (cât să strângă mâna pentru a putea ține un pahar cu apă), dificultăți privind stabilitatea corpului (menținerea unei posturi care să permită adaptarea la spațiu și să ofere un sentiment de siguranță pe durata mișcărilo…