Treceți la conținutul principal

Autismul = copilul cu autism?

Cum îl vedem pe copilul cu autism?
Cum ne raportăm la el? 
Ce valoare de adevăr are ecuaţia:  autismul = copilul cu autism



Vă invit să răspundeţi şi să vedem împreună cum este perceput copilul cu autism. :)

Comentarii

  1. In Romania copilul cu autism este privit in general precum un copil defect "din fabricatie".Nimeni nu se pricepe suficient de bine încat sa faca față unei asemenea provocari.Noi am schimbat 3gradinite.Toata lumea se bătea cu cărămida in piept că totul este sub control insa nu era deloc asa.Noi avem memorie foarte buna si suntem înalt functionali,citim,numaram pana la 200 de la5ani.Insa suntem foarte greu de motivat si foarte greu de stăpânit.Dintre 6educatoare si 2psihoterapeuti care au lucrat cu el- pentru ca l am tot mutat de la Ana la Caiafa pt.ca nu se lucra cu el - o singura educatoare a reusit să ii ajunga la suflet.Si stiti ce se întampla?Doamnele,fiind depaşite de situatie - l-au privit tot timpul ca pe un copil handicapat.Si nu mi se pare normal.Cum sa avanseze copilul daca nu i se acorda credit si incredere in sine? " învatati-l sa ducă gunoiul,sa faca treburi pe langa casa"- mi-a sugerat una dintre psihoterapeute. "Ce bine ca ati mai facut si al2lea copil si el e bine"-mi-a spus una dintre educatoare.Si apogeul : mutat la o gradinita de masă,care se lauda cu integrarea copiilor cu probleme in învățământul de masă -dar doar prin ziare-pentru notorietate- totul ne mergea bine,bine,bine.Am facut cadouri scumpe doamnelor de la învătamantul de masa -nestiind cum trebuie sa le rog sa nu il lase intr-un colț ci sa il integreze cu adevarat intre ceilalti copii.Si totul era bine,bine,bine.Pana cand intr-o zi,am primit un telefon de la educatoare :" haideti doamna dupa el-ca sunt prea multi si el îi strange pe toti de gât.Aduceti-l la gradinita cand sunt mai putini copii prezenti." Dupa acest telefon am clacat.Am mers direct la directoare care spre surprinderea mea- i-a dat dreptate educatoarei.Am vrut sa scriu la ziar.Am renuntat. Asa a fost privit fiul meu de catre şase cadre didactice si doi specialisti.Toti depăşiti de situatie pentru ca altfel nu imi explic.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este întradevăr foarte dificil pentru copilul cu autism (şi pentru cei tipici sau supradotaţi) să se adapteze mediului şcolar. De fapt, partea care trebuie să se adapteze este şcoala, cu tot ce înseamnă ea (cadre didactice, materiale, mod de predare etc). Orice copil are nevoie să simtă că este apreciat (nu doar când face performanţă), are nevoie să fie încurajat şi să înveţe că eşecurile sunt doar trepte spre cunoaştere (şi nu tragedii sau lucruri rele). Eu am ţinut anul acesta câteva cursuri pentru cadre didactice prin care să le aduc la cunoştinţă metode şi tehnici care le pot fi de folos în lucrul cu copiii cu autism şi cu cei cu ADHD. Am fost plăcut surprinsă să constat că sunt oameni în sistem care chiar se implică şi pe care nu îi opreşte nici conducerea, nici normele cerute de minister, nici lipsa pregătirii. De la astfel de oameni sistemul se va schimba şi copiii vor avea de câştigat. În timp, e adevărat.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen