Treceți la conținutul principal

Cursuri pentru cadre didactice

Intervenția educațională în cazul copiilor cu autism presupune munca în echipă. Educatorul și învățătorul, și mai apoi profesorul, reprezintă factori de mare importanță în această echipă educațională. De aceea este imporatant ca aceștia să dețină informațiile necesare și metodele prin care să poată oferi copiilor cu autism șansa la incluziune școlară.
       În acest scop Asociatia PSIHOVISION Constanta organizeaza cursuri special gândite pentru cadrele didactice care au în clasă elevi cu tulburări din spectrul autist. Mai jos găsiți detaliile despre fiecare curs în parte, despre tematică și despre cum vă puteți înscrie. 
        Cursurile se pot organiza la cerere și în alte orașe sau în instituții de învățământ.



1. Copilul cu autism la grădiniță

Cursul se adresează în special educatoarelor/educatorilor care au în grupă copii cu TSA. Scopul cursului este de a familiariza cadrele didactice din grădinițe cu specificul acestor tulburări și 
în special cu metodele ce pot fi folosite astfel încât obiectivele didactice să fie atinse.

Teme abordate în cadrul cursului:
- Tulburarea de spectru autist (TSA)
- Incluziunea școlară a copiilor cu CES
- Comportamentele disruptive la grupă
- Crizele de comportament (tantrum vs meltdown)
- Gestionarea comportamentelor inadecvate la grupă
- Orarul vizual
- Tehnici de motivare (sistemul de tokeni)
- Importanța regulilor grupei
- Imporanța însoțitorului copilului în grupă
- Exemple de cazuri. Discuții pe cazurile participanților.

Detalii organizatorice:
Durata cursului: 4 ore
Grup țintă: educatori, părinți, studenți, shadow
Număr locuri: 15
Cost: 150 lei
Data: 19 octombrie 2019
Loație: Constanța
Se oferă diplomă de participare.

Formator: ALina Mirela Craiu (psiholog clinicia, psihopedagog, cu experiență în lucrul cu copii cu TSA și alte tulburări în dezvoltare de 10 ani, formator în cadrul proiectului ”Incluziunea școlară a copiilor cu TSA și ADHD”)

Detalii și înscrieri: alinamirela_trofin@yahoo.com, asociatia.psihovision@gmail.com, 0728.704.324




2. Copilul cu autism la școală. Probleme și soluții

Intrarea copilului în ciclul primar presupune schimbări în rutina lui zilnică și un nou proces de adaptare. Este important pentru cadrul didactic să cunoasă modul de manifestare al tulburării de spectru autist și metode prin care să îi ofere copilului cu autism o tranziție mai ușoară.

Teme abordate în cadrul cursului:
- Tulburarea de spectru autist (TSA)
- Incluziunea școlară a copiilor cu CES
- Funcțiile comporamentului
- Crizele de comportament, comporamentele disruptive la clasă
- Implementarea orarului vizual
- Tehnici de motivare (tokens economy)
- Organizarea clasei prin sistemul de reguli și consecințe
- Importanța însoțitorului copilui în clasă
- Exemple de cazuri. Discuții pe cazurile participanților. 

Detalii organizatorice: 
Durata cursului: ore
Data: 26 octombrie 2019
Grup țintă: învățători, părinți, studenți, shadow
Număr locuri disponibile:  15
Cost: 150 lei
Locație: Constanța

Se oferă diplomă de participare.

Formator: Alina Mirela Craiu (psiholog clinician, psihopedagog)

Detalii și înscrieri: alinamirela_trofin@yahoo.com, asociatia.psihovision@gmail.com, 0728.704.324




3. Adaptarea curriculumului în cazul elevilor cu autism


Unii dintre copiii cu autism au un ritm diferit de învățare, dar și nevoi educationale diferite. Asta înseamnă că este nevoie ca acel curriculum să fie ajustat funcție de particularitățile de învățare ale copilului. 

Teme abordate în cadrul cursului:
- Incluziune școlară vs. integrare școlară
- Specificul TSA
- Evaluarea periodică a copilului
- Procesul de adaptare curriculară
- Tipuri de adaptări curriculare
- Rolul shadow-ului în clasă
- Comunicarea cu echipa de terapeuți
- Exemple de cazuri. Discuții pe cazurile particpanților.


Detalii  organizatorice:
Durata: 4 ore
Data: 16 noiembrie 2019
Grup țintă: cadre didactice, părinți, studenți, shadow
Număr locuri: 15
Cost: 150 lei
Locație: Constanța

Se oferă diplomă de participare.

Formator: Alina Mirela Craiu (psiholog clinician, psihopedagog)

Detalii și înscrieri: alinamirela_trofin@yahoo.com, asociatia.psihovision@gmail.com, 0728.704.324


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen