Treceți la conținutul principal

Să vorbim despre lucrurile interzise…

 

Un studiu realizat în 2022 pe un număr de 225 de femei adulte din comunitatea autistă din Franța a arătat că 9 din 10 au fost la un moment dat victimele violenței sexuale. Într-un procent ridicat primul abuz a avut loc în adolescență.

La nivelul populației generale încă există un procent ridicat al victimelor abuzurilor sexuale și încă există la nivelul societăților mentalitatea conform căreia victima e de vină (că era fusta prea scurtă sau că a căutat-o sau că bărbații sunt bărbați și nu se pot controla, sau că de fapt e o minciună și caută atenție…).

Tulburarea de spectru autist vine cu anumite deficite sau dificultăți care țin de:
❌ Comunicare
❌ Decodarea/interpretarea corectă a intențiilor și emoțiilor celorlalți
❌ Înțelegerea contextelor sociale.
❌ințelegerea/cunoașterea regulilor sociale privind atingerile
❌ Ințelegerea flirtului și a comportamentului de întâlnire romantică.

Abuzul sexual poate îmbrăca mai multe forme:
🔻 Atingerea forțată a organelor sexuale ale persoanei respective (fără consimțământ)
🔻Obligarea persoanei la atingerea organelor sexuale ale abuzatorului
🔻Actul sexual fără consimțământ (violul)
🔻Tentativa de viol.

Factorul principal care poate diminua riscul de abuz sexual rămâne educația sexuală. Însă înainte de a livra educație sexuală copiilor și adolescenților (tipici sau cu TSA) este nevoie să ne educăm pe noi adulții de azi cu privire la acest aspect.

Sexualitatea face parte din noi ca ființe și nu o putem ocoli sau ascunde. Însă ne putem educa să fim atenți, să oferim copiilor și adolescenților informațiile de care au nevoie astfel încât să reducem riscul de a fi victimele unui abuz sexual.




PS: Aici găsești articolul cu datele cercetării https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9087551/

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen