Treceți la conținutul principal

Intervenția psihomotrică în tulburarea de spectru autist



          Am subliniat într-un alt articol importanta educației psihomotrice. Aici vreau să vă vorbesc despre această intervenție în cazul copilului cu autism și în special despre o terapie care se adresează acestor copii. În cadrul tulburării de spectru autist există întârzieri în dezvoltarea psihomotrică a copilului (copilul face mai puțin decât ar trebui să facă la vârsta lui la nivel motric, nu își cunoaște și nu conștientizează schema corporală). Și pe lângă această întârziere, mulți dintre copii au tulburări de integrare senzorială care le afectează modul de adaptarea la mediu și comportamentul în general. Toate acestea reduc foarte mult nivelul de autonomie pe care copilul îl poate atinge (cât de independent poate deveni).
          Terapia 3C are ca principii de bază conștientizarea propriului corp, concentrarea atenției în sarcina dată și coordonarea mișcărilor corpului. Pusă la punct de către instructorul de arte marțiale Paul Cojocaru, această intervenție a ajutat timp de cinci ani numeroși copii cu autism să dobândească control asupra corpului lor. În funcție și de potențialul fiecăruia, copiii au învățat să meargă corect, să alerge, au învățat disciplina și respectarea regulilor, dar cel mai important, au prins încredere în ei înșiși și crește dorința de a fi în compania celorlalți copii.
          Exercițiile pe care le propune Terapia 3C „vizează concentrarea atenției și conștientizarea contextului” (Terapia 3C, Paul Cojocaru) și pot fi realizate și acasă, cu minimum de materiale. Mă gândesc că vă e mult mai la îndemână să vedeți efectiv cum se lucrează, decât să vă explic eu care sunt exercițiile. Așa că vă indic unde anume puteți găsi numeroase filmulețe cu exercițiile specifice acestei terapii: 
               Spor la treabă!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen