Treceți la conținutul principal

Uuu-ciu-ciu! Vine trenul!!!

     Dar nu orice fel de tren! Este un tren care are în fiecare vagon câte o zi din săptămână! Și nici nu trebuie să ne ferim din calea lui! Dimpotrivă, ar fi bine să îl întâmpinăm în fiecare zi și să facem câte o călătorie cu ajutorul său. Acest trenuleț e oarecum magic. El ne poate ajuta să învățăm multe lucruri frumoase, dar care uneori necesită mai mult efort și pot părea de neînțeles. Spre exemplu, zilele săptămânii. Imaginați-vă că ați avea acest trenuleț pe perete și că este luni. După ce vă treziți, îl luați pe micuțul vostru într-o scurtă călătorie. „Vă urcați” împreună în vagonul care transportă prima zi a săptămânii, Luni. Înainte de a vă urca trebuie să aveți un bilet. Biletul constă într-un cartonaș pe care scrie „Luni” și pe care copilul îl va lipi (cu Velcro) acolo unde pe vagon scrie deja „Luni” (un exercițiu de potrivire a cuvintelor). Odată ce problema biletului a fost rezolvată, trebuie să stabiliți anumite detalii ale călătoriei. Cum ar fi: cum este vremea afară (oare e soare sau plouă), unde mergem (la grădi, în parc, la magazin), cine merge (copilul, mama, jucăria preferată). Pentru fiecare dintre aceste detalii va fi nevoie de poze, astfel încât copilul să le poată lipi pe vagon. Și în fiecare zi călătoria continuă... Marți ne putem aminti cum a fost călătoria de Luni (pentru că toate detaliile rămân acolo până duminică). Ne uităm pe vagonul „Luni” și vedem că a fost soare și ne-am plimbat prin parc. Călătorind în fiecare zi vom reuși să învățăm zilele săptămânii, să înțelegem ordinea lor  și ordinea evenimentelor din viața noastră și vom învăța să povestim. Și mai ales, vom învăța că dacă e vineri înseamnă  că ne așteaptă două zile de relaxare pentru că vine sfârșitul de săptămână (pe care toți îl dorim să fie cât toată săptămâna, nu-i așa? :D).


 










      Puteți printa trenulețul la mărime A4 sau A5. Laminați foile și le lipiți pe perete, astfel încât copilul să ajungă la el. Printați și cartonașele pentru zilele săptămânii și cele pentru vreme și laminați-le. Folosiși Velcro pentru a le lipi pe trenuleț (Velcro este ariciul acela care se găsește pe încălțămintea copiilor; trebuie să fie dublu adeziv, adică să aibă lipici pe spate; se găsește la mercerie).

Vremea

  Am pus cartonașele cu zilele săptămânii atât pentru trenulețul printat pe A4, cât și pentru cel printat pe A5. 

Zilele săptămânii mărime A5


Zilele săptămânii mărime A4




        Călătorii cât mai plăcute și mai distractive vă doresc să aveți!

Comentarii

  1. foarte simpatica activitatea, imi place.:)

    [poate te gandesti sa scoti verificare cuvinte de la comentarii, e foarte enervanta pentru cititor]

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumoasa ideea cu trenuletul, Alina!

    Eu ceva de genul acesta am facut la dradinita cu stirile meteo. in fiecare zi prezentam starea vremi cand venim la gradinita si cand plecam. si pe parcurs daca se modifica ceva in atmosfera :))
    (Si sotul meu s-a nascut in Constanta. ne plac locurile acelea si de-abia asteptam sa vina iar vara sa venim acolo impreuna cu copiii)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Ma bucur ca ti-a placut! Ce frumos ca lucrezi la o gradinita! Cred ca faci lucruri foarte frumoase si distractive cu copiii! Mie gradinita mi se pare o lume magica (sau nu am trecut eu de copilarie inca :D).

      Ștergere
    2. Tocmai nu mai lucrez la gradinita. Am intrat in somaj :(
      Sper sa imi gsesc de lucru dupa sarbatori tot cu copiii. daca nu, voi trece pe homeschooling.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cursuri pentru cadre didactice care au la clasa elevi cu autism

În luna mai 2019 la Constanța vor avea loc două cursuri destinate procesului de incluziune școlară a copiilor cu autism. Cursurile sunt gândite pentru cadrele didactice care au în clasă elevi cu tulburare din spectrul autist. Mai jos găsiți detalii despre fiecare curs în parte, despre tematică și despre cum vă puteți înscrie.


1. „Copiii cu autism și școala de masă. Probleme și soluții”
Cursul se adresează în special cadrelor didactice care au în clasă copii cu TSA. Numărul cazurilor de copii cu astfel de tulburări este din ce în ce mai mare și totodată cresc și dificultățile privind incluziunea școlară a acestor copii.

Scopul cursului este de a familiariza cadrele didactice cu specificul acestor tulburări și, în special, cu soluțiile care pot fi puse în practică astfel încât obiectivele didactice să poată fi atinse.
Teme abordate în cadrul cursului:
- Tulburarea de spectru autist - TSA
- Incluziunea copiilor cu CES
- Comportamente disruptive la clasă/grupă – funcțiile comportamentului
- Cr…

Ghiduri despre autism

Informațiile ne ajută să ne facem ordine în mulțimea de întrebări pe care le avem într-o anumită situație și ne scad gradul de anxietate. Având informațiile necesare știm ce avem de făcut în continuare. Romanian Angel Appeal împreună cu Autism Speaks au publicat în România o serie de broșuri/ghiduri destinate părinților copiilor cu autism, dar și altor persoane cu care copilul intră în contact.
Le-am pus pe toate în această postare, cu ajutorul unei bunici implicată în recuperarea nepoțelului ei. Le puteți descărca dând click pe fiecare titlu în parte.
Rugămintea mea este să dați informația mai departe pentru că în felul acesta îi putem ajuta și pe părinți și pe copii. 
"Cunoasterea apartine umanitatii, informatia trebuie sa circule." Maestrul Pham Xuan Tong

Ghid autism părinți

Ghid autism 
Ghid Asperger și autism înalt funcțional
Ghid autism bunici

Ghid autism comunități școlare

Ghid autism frați și surori

Ghid autism prietenii familiei

Ghid autism - servicii stomatologice

Ghid aut…

Simțul proprioceptiv - activități pentru stimulare

Unii dintre copiii cu tulburări din spectrul autism prezintă și tulburări la nivel senzorial. Dereglările senzoriale pot produce foarte mult stress copilului și stări de anxietate care îngreunează viața de zi cu zi a copilului și a familiei acestuia.
Simțul proprioceptiv este cel care ne oferă informații despre mișcările pe care le facem și despre poziția corpului nostru. Receptorii responsabili se găsesc în mușchi, tendoane, articulații, ligamente, piele.
Atunci când există un dezechilibru la nivelul simțului proprioceptiv (aici aveți un chestionar al tulburărilor senzoriale), copilul poate avea dificultăți în planificarea actelor motorii (ce parte a corpului să folosească pentru a realiza o acțiune), în ceea ce privește presiunea necesară pentru realizarea unei sarcini (cât să strângă mâna pentru a putea ține un pahar cu apă), dificultăți privind stabilitatea corpului (menținerea unei posturi care să permită adaptarea la spațiu și să ofere un sentiment de siguranță pe durata mișcărilo…