Treceți la conținutul principal

Veronica

       Când am creat acest blog gândul meu a fost să ofer informaţii, idei şi mai ales resurse educaţionale (materiale pentru lucrul cu copiii). Astăzi vreau să vă ofer o altfel de resursă, aş numi-o "resursă spirituală" sau "emoţională". Vă invit să o cunoaşteţi pe Veronica, o fetiţă de 7 ani diagnosticată cu sindrom Asperger. Veronica se exprimă prin scris şi prin desen. Poeziile şi poveştile ei ne arată felul în care Veronica vede şi simte lumea în care trăieşte, ne arată cât de greu este pentru un copil predispus către perfecţiune să se adapteze unei lumi atât de haotice şi de superficiale cum este lumea noastră. Dar în acelaşi timp exprimă echilibrul emoţional şi sentimentul de siguranţă ce o insoţesc mereu datorită părinţilor care îi sunt mereu aproape şi o călăuzesc în această călătorie plină de suişuri şi coborâşuri prin lumea noastră. 
          Vă invit să citiţi în continuare două dintre poeziile scrise de Veronica. Am ales aceste poezii pentru că mie mi se pare că exprimă esenţa acestui copil cu sindrom Asperger: dificultăţile de a învăţa şi de a se adapta la regulile sociale, dar şi puritatea, lipsa de egoism, altruismul şi dorinţa de a face ca lumea să fie fericită (înţelegând că fericirea nu se exprimă prin vile, maşini şi conturi bancare).

Cântecul atenției 

Fii atent la ce faci
Când caști, pui mâna la gură
Când strănuți, pui mâna la gură
Când dormi, stingi lumina
Când dormi, închizi ușa
Când nu e curent, găsim soluții - 
Luăm lucruri luminoase
Și le punem unde ne jucăm.
Când nu e internet, găsim soluții - 
Ne jucăm cu un calculator de jucărie.
Fii atent la ce faci,
Dacă ești politicos.
Fii atent la ceea ce faci
Fii atent la ceea ce faci
Fii atent la ceea ce faci
Fii atent la ceea ce faci.


Art-attack-ul fericirii 

Mami, mi-a venit o idee. Să facem un fel de art-attack din sentimentele fericirii. Adică să incercăm să fim fericiti, facând paşii de mai jos:
1. Acceptăm ce vor ceilalti.
2. Să fim generosi.
3. Să fim in asa fel incât să oferim ajutor celorlalţi.
4. Să ne gândim mult la ceilalti. 
5. Să credem in Dumnezeu.





PS: Nu o cunosc personal pe Veronica şi nici pe familia ei. Mi-ar face placere să am această ocazie. Aceste texte sunt luate de pe blogul ei: http://sindromasperger.wordpress.com/. Pe acest blog puteţi să faceţi cunoştinţă cu ea şi cu creaţiile ei.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cursuri pentru cadre didactice care au la clasa elevi cu autism

În luna mai 2019 la Constanța vor avea loc două cursuri destinate procesului de incluziune școlară a copiilor cu autism. Cursurile sunt gândite pentru cadrele didactice care au în clasă elevi cu tulburare din spectrul autist. Mai jos găsiți detalii despre fiecare curs în parte, despre tematică și despre cum vă puteți înscrie.


1. „Copiii cu autism și școala de masă. Probleme și soluții”
Cursul se adresează în special cadrelor didactice care au în clasă copii cu TSA. Numărul cazurilor de copii cu astfel de tulburări este din ce în ce mai mare și totodată cresc și dificultățile privind incluziunea școlară a acestor copii.

Scopul cursului este de a familiariza cadrele didactice cu specificul acestor tulburări și, în special, cu soluțiile care pot fi puse în practică astfel încât obiectivele didactice să poată fi atinse.
Teme abordate în cadrul cursului:
- Tulburarea de spectru autist - TSA
- Incluziunea copiilor cu CES
- Comportamente disruptive la clasă/grupă – funcțiile comportamentului
- Cr…

Ghiduri despre autism

Informațiile ne ajută să ne facem ordine în mulțimea de întrebări pe care le avem într-o anumită situație și ne scad gradul de anxietate. Având informațiile necesare știm ce avem de făcut în continuare. Romanian Angel Appeal împreună cu Autism Speaks au publicat în România o serie de broșuri/ghiduri destinate părinților copiilor cu autism, dar și altor persoane cu care copilul intră în contact.
Le-am pus pe toate în această postare, cu ajutorul unei bunici implicată în recuperarea nepoțelului ei. Le puteți descărca dând click pe fiecare titlu în parte.
Rugămintea mea este să dați informația mai departe pentru că în felul acesta îi putem ajuta și pe părinți și pe copii. 
"Cunoasterea apartine umanitatii, informatia trebuie sa circule." Maestrul Pham Xuan Tong

Ghid autism părinți

Ghid autism 
Ghid Asperger și autism înalt funcțional
Ghid autism bunici

Ghid autism comunități școlare

Ghid autism frați și surori

Ghid autism prietenii familiei

Ghid autism - servicii stomatologice

Ghid aut…

Simțul proprioceptiv - activități pentru stimulare

Unii dintre copiii cu tulburări din spectrul autism prezintă și tulburări la nivel senzorial. Dereglările senzoriale pot produce foarte mult stress copilului și stări de anxietate care îngreunează viața de zi cu zi a copilului și a familiei acestuia.
Simțul proprioceptiv este cel care ne oferă informații despre mișcările pe care le facem și despre poziția corpului nostru. Receptorii responsabili se găsesc în mușchi, tendoane, articulații, ligamente, piele.
Atunci când există un dezechilibru la nivelul simțului proprioceptiv (aici aveți un chestionar al tulburărilor senzoriale), copilul poate avea dificultăți în planificarea actelor motorii (ce parte a corpului să folosească pentru a realiza o acțiune), în ceea ce privește presiunea necesară pentru realizarea unei sarcini (cât să strângă mâna pentru a putea ține un pahar cu apă), dificultăți privind stabilitatea corpului (menținerea unei posturi care să permită adaptarea la spațiu și să ofere un sentiment de siguranță pe durata mișcărilo…