Treceți la conținutul principal

Să facem un puzzle! Care este primul sunet?

     Dacă tot v-am povestit despre auzul fonematic și cât este de important în dezvoltarea limbajului, zic să ne și jucăm puțin. Așa că vă invit să facem un puzzle și să aveți fiecare 5-6 ani minim. Ca să putem juca e bine să cunoaștem literele, să le putem identifica. Cine e amator :)? Cu cât suntem mai mulți cu atât va fi mai distractiv. Putem începe prin a confecționa puzzle-ul. Scoatem la imprimantă, luăm foarfeci și decupăm frumos piesele de puzzle (că tot suntem la vârsta la care e bine să exersăm motricitatea mănuțelor, coordonarea ochi-mână ;) ).
     Ne așezăm toți în cerc și punem în mijlocul nostru toate piesele de puzzle care conțin litere. Celelalte piese, cele cu imagini, le punem într-o cutie sau într-un săculeț. Și vom face cu rândul. Eu am propus jocul, deci eu sunt prima :D. Bag mâna în săculeț și trag o piesă de puzzle. O arăt și celorlați și spun ce anume văd în imagine. Eu văd un inel. Acum va trebui să spun care e primul sunet din cuvântul inel și să găsesc litera corespunzătoare (deci să fac puzzle-ul). Voi căuta cartonașul cu i. Dacă nu aș fi știut „din prima”, aș fi avut dreptul la o încercare și cineva m-ar fi putut ajuta spunându-mi cuvântul prelungind mult primul sunet: iiiiiiinel. Cine face puzzle-ul din maxim două încercări, îl păstrează până la finalul jocului. Cine nu reușește să ghicească, pune cartonașul la loc în săculeț și așteaptă să îi vină rândul iar (între timp e foarte atent la ceilalți). La final, fiecare își numără puzzle-urile adunate. Cel care are cele mai multe, propune următorul joc. Sunteți gata??? Start!!!


 

 




Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen