Treceți la conținutul principal

Matematică jucăuşă


Matematica ne poate da bătăi de cap, mai ales când suntem mici. Nu e uşor să înveţi să numeri şi să stabileşti corespondenţa cantitate-număr. De ajutor sunt exerciţiile şi jocurile care implică manipularea imaginilor şi a obiectelor (adică suportul concret). Astăzi vă propun câteva fişe de lucru care pot fi folosite în mai multe moduri în funcţie şi de vârsta pe care o are copilul. 
De exemplu, dacă copilul este mai mic (3 ani) îl putem învăţa să numere. Aveţi nevoie de nişte nasturi sau pietricele sau bulinuţele acestea decupate. Sarcina lui va fi să pună pietricele sau nasturi deasupra bulinuţelor de pe fişă, în timp ce numără.
Dacă este puţin mai mare, copilul numără bulinele din căsuţă şi pune apoi în căsuţa de jos cifra corespunzătoare (puteţi  scrie cifrele pe cartonaşe mici sau puteti folosi cifre din plastic, dacă aveţi la îndemână). 






O altă modalitate de a vă juca şi de a învăţa mai multe despre numere este să folosiţi fişele de mai jos unde este trecută doar cifra. Sarcina copilului este de a pune în căsuţă atâtea buline sau pietricele sau nasturi câte indică cifra respectivă. Sau dacă de exemplu scrie cifra 4, puteţi pune dvs. trei pietricele în căsuţă şi să îl ajutaţi pe  copil să descopere de câte mai are nevoie pentru a ajunge la 4. 






Folosind aceste fişe copilul poate exersa şi scrisul sau desenatul. Îl puteţi invita să deseneze bulinute sau ce obiecte vrea el astfel încât să ajungă la cantitatea exprimată de cifră. Sau să completeze desenul pe care l-aţi început (ex: în căsuţă este cifra 3, dvs desenaţi două mere, iar el completează cu merele lipsă).

Parcă pare mai uşor acum, nu-i aşa?!  Spor la joacă!!!

PS: Dacă aveţi alte idei de joacă sau aţi vrea să găsiţi anumite lucruri aici, aştept cu nerăbdare mesajele voastre.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen