Treceți la conținutul principal

Părintele este parte din echipa de terapie a copilului

 Este timpul să înțelegem că părinții sunt parte din echipa de terapie a copilului.

Există un proverb care spune că dacă vrei să ajungi repede, mergi singur, iar dacă vrei să ajungi departe, mergi însoțit. Terapia copilului cu autism este de lungă durată. Poate că terapia se va termina la un moment dar, dar autismul va rămâne acolo în familie până la finalul vieții. În acest context a merge singur este de neimaginat. Părinții au nevoie de echipă, dar au nevoie să fie parte din echipă. Părinții când intră în terapie nu au ca scop să ne verifice, să vadă dacă noi ne facem bine treaba. Ei vin să învețe, vin să caute claritate, răspunsuri.
Noi ca terapeuți observăm cu ușurință lipsurile copilului și știm ce este de făcut pentru că noi pentru asta ne-am pregătit. Și le spunem părinților ce trebuie făcut, cum trebuie făcut, când este nevoie să facă anumite lucruri. Dar de multe ori ne frustrăm și simțim că părinții nu ne aud, nu ne ascultă, nu vor să facă așa cum spunem noi.
Cum ar putea un părinte să înțeleagă mesajul nostru dacă îl transmitem in 5 sau 10 minute după terminarea ședinței de terapie, în timp ce părintele își îmbracă copilul și poate mai sunt și alți părinți în sala de așteptare?
Și chiar dacă discuția ar fi purtată în birou, în liniște, cum ar putea să înțeleagă și să pună în practică tehnici și metode prezentate de noi, în absența copilului?




Părinții au nevoie să învețe cum să acționeze, cum să facă anumite lucruri. Dar au nevoie să învețe pe copilul lor, în momentul în care se întâmplă un comportament. Părinții au nevoie să participe la ședințele de terapie ale copilului lor. Asta înseamnă să facă parte din echipă.
Când un părinte intră în ședința de terapie noi ca terapeuți avem ocazia să vedem dinamica relației părinte copil, avem ocazia să vedem dificultățile părintelui și limitele copilului, și mai ales avem ocazia să îi dăm părintelui puterea, să îi arătăm cum poate interveni, cum se poate juca cu copilul lui, avem ocazia să înțelegem mai bine fricile lui, îngrijorările, să vedem care este nevoia lui.
Să fii părinte de copil cu autism e greu. Nu pot decât să îmi imaginez și nu aș putea vreodată să spun că înțeleg pentru că nu am cum. Ascult, văd și simt de multe ori, în discuțiile cu părinții oboseala, neputința, singurătatea. Nevoia lor este de a avea un sprijin, de a avea pe cineva care să le arate drumul și să îi ajute. Nu au nevoie de cineva care să ii critice și să le scoată în evidență ce nu fac bine (ei singuri sunt destul de critici cu ei înșiși). Se simt și așa destul de vinovați pentru situația care există și încearcă să devină părintele de care are nevoie acum copilul (ceea ce este total diferit de ce și a imaginat că va fi atunci când va deveni părinte).
Noi ca terapeuți ne punem anumite obiective pentru copil, pentru activitate terapeutică. Si lucrăm 1, 2, poate 3 ore pe zi pentru a atinge aceste obiective. Cum ar fi dacă echipa ar fi mai mare și toti membri echipei ar fi pregătiți și ar lucra la aceste obiective pe toată durata zilei? Cum ar apărea rezultatele? Pai…cu toții am fi câștigători. Și totul ar fi mai ușor.
Invită-l pe părinte în terapie. Pregătește-l așa cum își pregătești colegii terapeuți. Dacă vrei să ai rezultate mai bune și dacă vrei să schimbi viața familiei copilului cu autism.


Comentarii

  1. Numele meu este Charlotte Parker. Viața mea s-a întors!!! După 2 ani de căsnicie ruptă, soțul meu m-a lăsat cu doi copii, am avut chef să pun capăt, aproape că m-am sinucis pentru că ne-a părăsit când viața noastră a început să aibă sens. Am fost dezamăgit emoțional în tot acest timp. Datorită unui vrăjitor numit Dr.Ogaga Kunta, l-am cunoscut online. Într-o zi credincioasă, în timp ce răsfoiam pe internet, am dat peste câteva mărturii despre acest vrăjitor. Unii oameni au mărturisit că și-a adus înapoi fostul iubit, alții au mărturisit că poate face o vrajă pentru a opri divorțul și, de asemenea, pentru a obține un loc de muncă bine plătit și așa mai departe. îl puteți contacta și pe adresa sa de e-mail (ogagakunta@gmail.com) El este uimitor, am întâlnit și o mărturie anume, era despre o femeie pe nume Vera, ea a mărturisit despre cum și-a adus înapoi fostul iubit în mai puțin de 2 ani. zile, iar la sfârșitul mărturiei ei a renunțat la e-mailul lui. După ce am citit toate acestea, am decis să încerc. L-am contactat prin e-mail și i-am explicat problema mea. o săptămână mai târziu, soțul meu s-a întors la mine. Ne-am rezolvat problemele și suntem și mai fericiți ca oricând. Dr ogaga Kunta ești un bărbat talentat și nu mă voi opri din a-l publica pentru că este un om minunat. Dacă aveți o problemă și sunteți în căutarea unui vrăjitor real și autentic, încercați-l oricând, el este răspunsul la problemele dvs. din nou adresa lui de e-mail este (ogagakunta@gmail.com)
    el este cel mai bun vrăjitor care vă poate rezolva problemele.
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută
    3) Vrăji de divorț
    4) Vrăji de căsătorie
    5) Vraja de legare
    6) Vrăji de despărțire
    7) soluție finală pentru ejaculatoină rapidă
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, sunt Theresa Williams După ce am fost în relație cu Anderson de ani de zile, s-a despărțit de mine, am făcut tot posibilul să-l aduc înapoi, dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult înapoi din cauza dragostei pe care o am pentru el, L-am implorat cu tot, i-am făcut promisiuni dar a refuzat. I-am explicat prietenei mele problema mea și ea mi-a sugerat să contactez mai degrabă un vrăjitor care ar putea să mă ajute să fac o vrajă pentru a-l aduce înapoi, dar eu sunt genul care nu a crezut niciodată în vrajă, nu am avut de ales decât să încerc, am a trimis vrăjitorului prin poștă și mi-a spus că nu este nicio problemă că totul va fi bine înainte de trei zile, că fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a făcut vraja și, surprinzător, în a doua zi, era în jurul orei 16:00. M-a sunat fostul meu, am fost atât de surprins, am răspuns la apel și tot ce a spus a fost că îi pare atât de rău pentru tot ce s-a întâmplat încât a vrut să mă întorc la el, că mă iubește atât de mult. Am fost atât de fericit și m-am dus la el. Așa am început să trăim din nou fericiți împreună. De atunci, mi-am promis că oricui cunosc care are o problemă de relație, aș fi de ajutor unei astfel de persoane, referindu-l la singurul vrăjitor real și puternic care m-a ajutat cu propria mea problemă. E-mailul lui: {drogunduspellcaster@gmail.com}, îi puteți trimite un e-mail dacă aveți nevoie de ajutorul lui în relația dvs. sau în orice alt caz.
      1) Vrăji de dragoste
      2) rezolvarea și vindecarea tuturor bolilor
      3) Leac pe bază de plante pentru orice boală/boală
      4) Vrăji de căsătorie
      5) Vraja de sarcină
      6) Vrăji de despărțire
      7) Vraja morții
      8.) Vrei să fii promovat în biroul tău
      9) vrei să-ți mulțumești iubitul
      10) Loteria
      Contactați acest om grozav dacă aveți vreo problemă pentru o soluție de durată
      prin {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen