Treceți la conținutul principal

Motive ale atingerii în zona intimă la copilul/adolescentul autist

 Imaginează-ți că un adolescent cu autism stă în bancă în timpul orei de la școală și se tot atinge și se freacă în zona intimă. I se atrage atenția că acest comportament nu este permis în clasă și totuși lui îi este foarte greu să se oprească și continuă.


De obicei, când o persoană se atinge în zona intimă în mod repetat credem că face asta ca și stimulare sexuală, pentru a obține plăcerea sexuală.

Însă în cazul copiilor și adolescenților cu autism atingerea zonelor intime poate ascunde în spate numeroase alte motive pentru care apare.




Unele dintre motivele pentru care un copil sau adolecent cu autism se poate atinge în zona intimă în mod repetat sunt:
✅ Nevoile senzoriale - mediul sau activitatea pot fi extrem de încărcate din punct de vedere senzorial. Școala din acest punct de vedere reprezintă un mediu stressor, cu foarte mulți stimuli pe care creierul este nevoit să îi proceseze continuu. La fel și realizarea temelor.
✅ Infecțiile cu candida - provoacă mâncărime, iritații.
✅ Viermișorii - unul dintre simptome constă în mâncărimi în zona anusului sau a vaginului în cazul fetelor.
✅ Infecțiile tractului urinar - simptomele includ: senzația de urinare, durere la urinare, disconfort.
✅ Boli cu transmitere sexuală - dau simptome precum: iritațiile, mâncărimile.
✅ Balanita - o inflamație a glandului penisului și care dă durere și mâncărimi.
✅ Fimoza sau parafimoza - poate provoca durere și iritații.
✅ Iginea personală precară - transpirația excesivă, toaleta inadecvată pot provoca iritații ale zonei, mâncărimi, infecții.
✅ Utilizarea în exces a produselor de îngrijre personală - folosirea produselor de igienă intimă inadecvate sau spălarea în exces a zonelor intime poate provoca iritații, mâncărimi.
✅ Creșterea părului pubian în timpul pubertății poate provoca mâncărimi și senzații neplăcute.
✅ Lenjerie intimă neadecvată - prea strâmtă, cu anumite cusături care pot provoca discomfort.
✅ Răni în zona intimă - această zonă este foarte sensibilă și accidentele se pot produce cu ușurință (lovituri cu mingea în zona intimă în timpul orei de sport, abuzul din partea colegilor în timpul diferitelor jocuri, rănire în timpul masturbării, activitate sexuală nedorită/forțată etc).

După cum vezi, deși ne grăbim să credem că atinerea zonelor intime are ca scop plăcerea sexuală, vedem că în spate sunt atât de multe motive pentru care un copil sau un adolescent cu autism ar putea face acest lucru.


E nevoie să trecem dincolo de credințele noastre și de barierele pe care le avem în legătură cu subiectul sexualității pentru a putea cu adevărat să îl ajutăm pe copilul sau adolescentul cu autism să se adapteze mediului și activităților de zi cu zi.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen