Treceți la conținutul principal

Cine are chef de joacă cu plastilină?

      Cine nu are chef?! Nu-i așa? Și mai ales cei mici! Păi dacă tot vă mănâncă degețelele iată câteva idei. Cei de la www.twinkle.com sunt extraordinari. Creează materiale educaționale minunate! Mie îmi plac foarte mult planșele speciale pentru modelat plastilina. Veți găsi pe site-ul lor tot felul de astfel de planșe, de la insecte, animale de companie sau sălbatice până la dinozauri, pirați, mijloace de transport sau litere și cifre. Cele mai multe sunt gratuite. Tot ce trebuie să faceți este să le printați, să le laminați și, cel mai important, să vă jucați împreună cu copilul vostru! 
       Planșele sunt de două feluri: unele au o imagine din care lipsește ceva (piciorușele păianjenului, roțile mașinii, ochii și gura fetiței). Celelalte au un șablon care reprezintă o literă sau o cifră.  Sarcina copilului este de a modela plastilina pentru a reîntregi planșa sau de a o modela astfel încât să formeze simboluri. Pe lângă plastilină, aceste planșe se pot folosi și pentru desen sau scriere. Cu un marker sau cu carioci copilul învață să scrie cifre și litere,  învață să deseneze diferite forme. Și face toate acestea jucându-se! Cine a zis că învățarea nu poate fi distractivă?!


PS: Aceasta este adresa unde găsiți planșele și alte materiale utile.
Face Playdough Mats - Playdough mat, playdough resources, ourselves, all about me, emotions, feelings, face, faces, playdough

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Chestionar pentru evaluarea tulburărilor de procesare neurosenzorială

       Aşa cum am promis, iată că revin cu un chestionar prin intermediul căruia putem observa anumite disfuncţii care apar la nivelul simţurilor copilului sau anumitor comportamente care exprimă existenţa unei tulburări de procesare senzorială. Trebuie să ştiţi că acest material nu ţine locul unui specialist şi nu poate oferi un diagnostic. Completând acest chestionar aveţi posibilitatea să verificaţi dacă este ceva în neregulă cu comportamentul copilului. Este posibil ca unii copii să nu aibă nici unul dintre comportamentele din listă sau pot avea dintr-o singură categorie ori din toate. Dacă constataţi că la micuţul vostru sunt prezente minim trei comportamente dintr-o categorie şi acestea afectează atât viaţa copilului cât şi pe a celor din jurul său, este bine să vă adresaţi unui specialist (neuropsihiatru, psiholog, terapeut ocupaţional).   1 2 3 4 5 6 7 Acest material l-am preluat si tradus de pe site-ul htt

Auzul fonematic

Astăzi m-am gândit să vă explic despre cât este de important să „auzim” bine atunci când urechile noastre funcționează bine ca și organe de simț (adică nu avem vreo afecțiune fiziologică). Uneori ajungem cu copilul la medic și ni se spune că el nu are nimic, aude bine. Dar deși aude bine, el nu vorbește corect (nu pronunță anumite sunete, înlocuiește sunetele) sau nu reușește să scrie corect (nu înțelege care sunt sunetele care formează  cuvântul și nici ordinea lor). voi începe cu începutul - cu fonemul. Fonemul reprezintă unitatea minimală a sistemului limbii. El este sunetul vorbit, cel din care se alcătuiesc silabe, cuvinte, propoziții și fraze. În scriere fonemul este redat prin litere, numite și grafeme. Alfabetul românesc are 27 de litere, dar nu tot atâtea foneme. Prin combinarea literelor se pot redat toate fonemele (spre exemplu, fonemul ğ este redat în scris prin g urmat de vocalele i sau e : ge , gi ). Auzul uman are această particularitate numită auz fonematic,

Crizele la copiii cu Tulburare de spectru autist. Autism Meltdowns vs Temper Tantrums

Copilul cu tulburare de spectru autist poate avea deseori anumite crize, mai mult sau mai puţin intense, dar care sunt dificil de gestionat şi care aduc celor din jur stări emoţionale negative şi multă tensiune. Copilul poate ţipa foarte tare, poate lovi obiecte sau persoane, poate arunca cu lucruri, se poate lovi cu capul de perete sau se poate muşca etc. Deşi el poate reacţiona asemănător, există două situaţii diferite: criza meltdown şi criza tantrum. Temper Tantrums sunt comportamente care apar la toţi copiii (cu dezvoltarea neurotipică sau nu) prin care aceştia îşi înţeleg emoţiile şi trăirile şi cunosc metode prin care să facă faţă regulilor şi limitelor impuse de un comportament social adecvat. -          pot fi schimbate de circumstanţe; -          au ca scop obţinerea unui lucru; -          au ca scop obţinerea atenţiei adultului. Criza tantrum este ca un joc pentru deţinerea controlului pe care îl joacă copilul, el fiind o fiinţă încă imatură emoţional. Sentimen